Friday, December 28, 2018

Pasar Sayuran Filipina @ KK

Setiap petang Pasar Filipina yang terletak di Jalan Tun Fuad Stephen, Kota Kinabalu bertentangan dengan Hotel Le Meridian sentiasa menerima kunjungan penduduk setempat dan para pelancong.
Di samping menyedikan pelbagai jenis bekalan ikan, udang ketam dan hasil laut yang segar, ia juga menjadi pasar kering sayur-sayuran dan pelbagai keperluan.
Kawasan di sini berubah suasana apabila gerai menjual keperluan dapur harian, sayur-sayuran serta bekalan ikan memulakan operasinya.


Pasar petang/malam yang menjadi tumpuan penduduk tempatan dengan hargayang lebih murah ini turut menerima kunjungan para pelancong ke Kota Kinabalu.
Selamat berkunjung ke Pasar Filipina.

3 comments:

  1. Jika di buat operasi membasmi PTI dan PATAI.. kosong pasar filipin ni... Bukan semua ada IC/MyKad. Semak dan banyak mengundang pelbagai masalah sosial. penjualan rokok seludup berleluasa di kawasan ini. Penyeluk saku pun ramai. Jika tidak puas hati dengan komen ini. Sila balas DISINI...!!!

    ReplyDelete
  2. Saya dok KK setahun tapi tiada pun tak pernah pulak kena seluk atau terlihat penyeluk saku..helmet saya letak kat motor tanpa kunci tak pernah hilang pun kalau kat KL mesti dah lama ilang.. Ok apa pasar pilipin kerana harganya murah..kalau tak kerna warga pilipin apa jadi dgn org sabah yang kerja amat perlahan dan keras kepala..jualan rokok untuk warga filipin..macam org indun jual kretek kepada warganya kita warga malaysia beli buat apa..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...