Friday, December 7, 2018

Berkunjung Ke Stadium Camp Nou Barcelona

Stadium Camp Nou Barcelona merupakan stadium terbesar di Eropah, dan kedua belas  terbesar di dunia. Stadium itu telah menjalani renovasi sebanyak 2 kali dan boleh memuatkan 98.772 orang. 


Bagi pengunjung ke Stadium, mereka ditawarkan program Camp Nou Experience yakni dimana para pengunjung dapat merasakan menjadi pemain FC Barcelona dengan mengunjungi tempat-tempat yang digunakan oleh pemain sebelum pertandingan.  
Antara yang menarik pastinya The FCB Museum yang dianggap sebagai museum sepak bola paling modern dan paling banyak dikunjungi di dunia. 

Di sini pengunjung tidak hanya akan menemukan piala paling relevan dan benda-benda yang berkaitan dengan sejarah klub, tetapi juga mereka dapat melihat perjalanan klub ini dari masa lalu hingga sekarang menggunakan layar audiovisual sepanjang 35 meter yang menampilkan beberapa momen terbaik FC Barcelona.



Di samping itu sebagai tanda mata kunjungan, pengunjung boleh membeli cenderhati di megastore  sebagai kenangan untuk di bawa pulang.


Ikuti link berikut untuk mengetahui maklumat terkini mengenai harga Tiket untuk mengalami Camp Nou Experience itu @ http://www.ticketmaster.es/en/tickets-sports/camp-nou-experience-tour-i-museu/7941/http://www.ticketmaster.es/en/tickets-sports/camp-nou-experience-tour-i-museu/7941/
Selamat Berkunjung.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...